Chili, Peru, Bolivia

17 november 2010 - Balcarce, Argentinië, Argentinië

Van Chili hebben we eigenlijk alleen maar de allerdroogste gedeelten gezien, het droogste gedeelte van de aarde met zo veel zandbergen en diepe ravijnen, ook rotsen die zo op je hoofd konden vallen en rivierbeddingen die overgestoken moesten worden. We hebben prachtige foto's gemaakt. Van Salta in Argentinie naar San Pedro de Atacama in Chili en dan naar Arica in Chili een mooi hotel aan de Pacific Ocean. Toen we van Arica naar Arequipa in Peru moesten hebben we de hele dag bij de grens rondgehangen waardoor we niet naar het circuis konden en maar 9 auto's van de rally mee konden doen aan de race , waar speciaal vele mensen naar toe kwamen en ook de plaatselijke t.v. omroep heen gegaan was om ons te kunnen zien. Toen we na 5 uur s'middags nog helemaal naar Arequipa reden zagen we een prachtige zonsondergang met mooie oranje lichten die op de bergen scheen. Heel laat kwamen we in Arequipa aan, gelukkig hoefden we de volgende dag niet zo ver te rijden, en konden we eerst nog de stad in voordat we naar Chivay en de Colca Canyon reden. Arequipa is een mooie stad met vele oude gebouwen, bijna de grootste stad van Peru, er liggen hier in de buurt zo'n 80 vulcanen. Op naar Chivay,  we reden over de hoogste bergtoppen van de aarde waar een weg op ligt, 4890 meter hoog en onze mus reed toch nog 74 km per uur, het was een prachtige weg, zo'n 4890 mtr hoog en de mus reed 74 km per uur. S'avonds zijn er nog verschillende mensen naar de condor valley gereden, maar dat konden we onze mus niet aandoen, die weg was te slecht voor oldtimers. Maar een foto van een grote condor hebben we wel. De stad Cusco in Peru voelde heel prettig aan, een beetje toeristisch met vele kleine winkeltjes en vele overdekte markten. Met een hele grote kathedraal met wel 50 verschillende kruizen met Jezus en zilveren, gouden, houten, marmeren en stenen altaren. Van Cusco uit, we zagen onderweg naast elkaar de cactussen, mais en sneeuw op de bergen, en dit kon op 1 foto,  zijn we dus naar Machu Pitchu geweest. Van Cusco naar Puno, dit was een stoffig stadje maar het hotel lag aan een heel groot meer waar op gevaren werd. Daarna naar La Paz in Bolivia, de grens over ging best vlug, en het Titicacameer op 3822 meter hoogte werd met houten boten overgestoken, af en toe viel de motor uit, maar de weg naar deze stad was erg mooi, de stad zelf ligt in een bergkom, en kwam erg druk 2,5 milj. inwoners en stoffig over, de riksjas en vrachtauto's wilden je zomaar van de weg af duwen, maar andere zwaaiden en klapten voluit toen we met de rally stoet er door reden. De Mus reed prima door alle stoffigheid heen

1. C.en N. Verhamme:
    18 november 2010
    Nel en Wim,

Jullie halen er uit wat er in zit. Geweldig !

Nel en Camiel, Beugen